|
Deze keer behandel ik het Fun Factor chassis van Cen. Nu heb ik de vorige keer ook een auto van Cen behandeld, namelijk de Genesis 3. Dit komt omdat een aantal merken stil staan op dit moment en waarschijnlijk met een aantal projecten bezig zijn. En momenteel is Cen zeer vernieuwend bezig. Het voordeel van de Cen Fun Factor is dat dit chassis voor diverse doeleinden gebruikt kan worden. Er zitten tussen de verschillende auto's die onder het kopje "Fun Factor"vallen zeer weinig verschillen. Met andere woorden Cen bouwt b.v. een Stadium Truck en een 1/8 onroad, die voor 80% hetzelfde zijn. Ze verschillen op breedte (breedte schommelarmen, CVD kniekoppelingen) , velgen en banden, body en lengte schokdempers. Voor de rest is alles hetzelfde. Van chassis tot het draaiende gedeelte. Op deze manier wordt het goedkoop produceren. Op deze manier kan Cen dus kwalitatief zeer goede auto's aanbieden tegen prijzen wat je normaal voor een beginners model betaalt. Dit zijn de verschillende mogelijkheden voor je Fun Factor chassis. De Fun Factor is een goede hobby auto waar jong en oud plezier aan kunnen beleven. Het is een gemakkelijke auto om aan te werken , die ook duurzaam is. Er wordt voor dit chassis gebruik gemaakt van de beste materialen. De draagarmen zijn van een zeer stijf nylon gemaakt. Het aandrijfgedeelte is het hardste en dikste ooit gebruikt in een stadium truck. Een ander voordeel van de Fun Factor is dat er zoveel verschillende versies van zijn dat je kunt kiezen van Rally tot on road tot off road. Keuze te over. Zie de foto's van de verschillende bodies. Verder is de motor meer dan sterk genoeg voor dit chassis. Je moet als volgt rekenen: De auto weegt een goede 2,5 kg terwijl de 2,7 cc motor ruim 1,2 PK levert. Topsnelheid hangt dan ook rond de 80 km/u mede gegenereerd door de 2-versnellingsbak. De auto is volledig gekogellagerd en wordt door middel van stalen steek assen 4 wiel aangedreven. Verkoopprijs van dit chassis begint vanaf 300 euro RTR, welke in verhouding tot zijn concurrenten zeer acceptabel is. |
|