Bouwimpressie Neo Maximum Pro Electro


De Neo Maximum Electro 1/10 4WD is sterk vernieuwd en sinds 2 maanden ook weer in Nederland leverbaar.

De Maximum heeft een koolstof chassis en een koolstof bovendek voor de ultieme stijfheid.

De Maximum kit wordt geleverd met 8 kogellagers, 2 instelbare teflon kogel differentiëlen.

Onafhankelijke instelbare schokbrekers vervaardigd van aluminium.
De auto is volledig instelbaar qua camber en caster en wordt volledig geleverd met een Alfa 156 body.
De Maximum is tegenwoordig alleen verkrijgbaar met de motor in het midden.
Uitgebreide tests hebben bewezen dat door deze verschillende positionering een compleet andere wegligging en rijgedrag verkregen wordt.
Ook met de verschillende stabilisatoren is veel mogelijk op het gebied van wegligging.

De auto is vierwiel aangedreven en dit wordt door middel van kevlar snaren gedaan.
Deze snaren zijn zeer slijtvast en bieden de minimale weerstand voor het soepel rollen van de auto.

Je kunt 2 verschillende type´s batterijen in deze auto kwijt.
Ten eerste de alom bekende stick pack.
En je kunt ook de zgn saddle pack kwijt. ( 3 aan 3 cellen)
Je ziet hier de batteryhouder.

De auto heeft aan de voorkant een zachte foam bumper om de schade bij een crash te beperken.

Op de koolstof chassis plaat staan 2 blauwe aluminium verstijvers.
Deze verstijvers maken de auto stijver en bieden een ultieme stijfheid.
Je kunt hier zien hoe de motor bevestigd wordt.
De tandwielen zijn in diverse gradaties verkrijgbaar.

De Maximum heeft zowel aan de voorkant als aan de achterkant een koolstof schokbreker toren.
Deze biedt diverse positie mogelijkheden voor de schokbreker.

De servo wordt staand tegen een servo standaard aangeplakt d.dm.v dubbelzijdige tape.
Zeer compact en gemakkelijk te bevestigen.

Zie hier hoe stijf en compact de Maximum is opgebouwd.

De Maximum heeft onafhankelijke, nylon schommelarmen die m.b.v. glas gespoten zijn. Dit levert stijvere armen op. Hoe stijver, hoe beter voor de wegligging. Ook gaan de schommelarmen nu bij een crash minder snel stuk.

Door de tussen as wordt de aandrijving van voor naar achter verzorgt.
Achter zit een kogel differentieel en voor zit standaard ook een kogeldifferentieel.
Optioneel is er ook een vrijloop as verkrijgbaar.
Deze geeft de weglegging weer een andere wending.

Je krijgt minder stuur en de achterkant wordt minder nerveus.
De auto zal een stuk minder gemakkelijk uit breken.

Ideaal voor op het circuit.
Stein en ik hebben al zo'n model gebouwd.
Carlo van Gageldonk heeft zo'n model gebouwd.
Verder zijn Armand en Orfeo momenteel zo'n model aan het bouwen.
Misschien willen zij ook hun tips en afstellingen publiceren.

Stay Tuned!
 


















Archive Pictures by Fabien Mannien