Winterwedstrijd 2007-2008

Trainingavond 12 Maart 2008

Op Woensdagavond 12 Maart is er de gelegenheid om te oefenen tijdens de Mini MHD Trainingsavond.
Vanaf 19.00 uur zijn we aanwezig om het circuit wederom aan te leggen.

Omdat er nu zoveel optionele delen voor de Mini MHD verkrijgbaar hebben we deze extra avond ingelast.
Het duurt tot ongeveer 22.00 uur.

Ook willen we de rijders vragen om eens na te denken over een eventueel terugkerende trainingsavond b.v. 1 keer per maand.
Of bijv. een Zomeravondcompetitie van ook weer 4 wedstrijden op te zetten.

Schroom niet en mail of bel ons over dit onderwerp, hoe meer input er vanuit jullie komt , hoe completer het evenement wordt.
Er zal op 12 Maart ook een enquete uitgereikt worden over de verschillende wensen.

Dus tot 12 Maart of de laatste race van het winterseizoen op 16 Maart.

Donderdag 13 Mrt 2008

De trainingsavond is goed bezocht.
Aanwezig waren: Andre, Armand, Jack, Derk-Jan, Stein, Lex, Fabien, Arnold

Er is weer veel getraind en vooral getest.
Zo heb ik wat tijd gestopt in het testen van de verschillende H-bars.
De hardere (brede h bar) gaf minder grip en minder stuur de bocht in en uit maar vergrootte wel de stabiliteit van de auto.
Eigenlijk verklein je dan het chassis roll in de bochten (hellen) waardoor je automatisch stabiliteit ontwikkelt.
Op onze korte baan was dit in mijn geval geen voordeel.
Met de zachtere h bar (smalle) ging mijn auto wat hellen in de bochten waardoor ik stuur en grip genereerde.
Dit werkte voor mij het beste.

Omdat er nog wat tijd over was en ik wat GPM banden had laten komen heb ik hier ook nog wat mee geexperimenteerd.
Achter gaf 8 shore GPM erg veel grip.
Wat resulteerde in een beetje onderstuur.
Je moet eigenlijk een denkbeeldige lijn in je auto zien.
Deze lijn geeft de balans aan.
Ga je de achterkant verbeteren, merk je dit aan de voorkant en vice versa.
Ik reed toen met GPM 40 en GPM 45.
Met Atomic 40 shore ging dit weer een stuk beter.
Maar dit gaf eigenlijk weer net iets te veel stuur.
Waardoor het noodzakelijk werd mijn zender nog meer te begrenzen.
Uiteindelijk kwam ik toch weer uit op:
Atomic 20 shore achter en MHD 40 shore voor.

Hier is de Audi TT en het korste wielbasis chassis met mijn rijstijl goed mee in balans.
Dit is uiteraard verschillend per rijder en per chassis.

Zo hebben we per rijder en per chassis de noodzakelijke aandacht verzocht die het nodig heeft.
De meeste zijn enhousiast over de achterbanden van Atomic en GPM.
Qua voorbanden wordt er naar de hardere Atomic banden gepakt en naar de standaard MHD banden.
Zo moet je je chassis in balans kunnen krijgen.
Zo komen we steeds een stapje verder.

Er zijn verder op de avond weer wat beelden geschoten voor de race dvd.
Die gaan we verder monteren na 16 Maart en zal dan verkrijgbaar worden voor 7,50.

Voor alle rijders die meer dan 2 races hebben gereden is er een aandenken aan de Mini MHD cup die we Zondag 16 Maart zullen uitreiken.
Na afloop van de race zullen de bekers en de aanmoedigingsprijs uitgedeeld worden.

Als alles lukt hebben we ook nog bezoek van de alom gerespecteerde en gerenomeerde Kyosho Mini-Z racer Roy Cop.
Roy komt uit Belgie en heeft geruime ervaring met diverse Mini Z chassis.
Hij rijdt al jaren in Duitsland de Mini Z Cup.
Het is de bedoeling dat Roy een demonstratie komt geven en ons weer wat meer informatie en tips over de modellen geeft.

Wellicht tot Zondag 16 Maart!



 














Archive Pictures by Fabien Mannien