|
Gisteren was de 2e race Mini MHD Cup in Zaal Kerkzicht te Zegge. De deelnemers waren: Jack van Holst Richard Dullaert Lex Brood Fred Meijer Fabien Mannien Arnold Lips Ruud Wilthagen Carlo van Peer Adrie Raaymakers Francis Brood-Voss Xander Brood Erik van Meer Afmeldingen ontvangen van Derk-Jan Oplaat, Andre Boeren en Henk van den Broeke. Dit was de eerste race met een nieuw telsysteem. We reden nu met transponders in de auto en een telbrug over het rechte stuk. Dit systeem is echt super betrouwbaar. Zo gaan we toch elk jaar weer wat professioneler. Na wat kleine opstartproblemen, zoals de getinte voorruitjes in combinatie met de transponder en de laptop die niet altijd deed wat wij wilde, gingen we om 14.30 van start. Door tijdgebrek is er besloten om 2 series heats te rijden ipv 3 series zoals we dat in race 1 deden. Eerst mocht de Yaris cup starten. Adrie en Xander mochten het spits afbijten. Adrie reed een sterke 1e heat en kwam uit op 24 ronden. Xander reed 20 ronden. Serie 2 was voor beide rijders iets minder zodat serie 1 hun kwalificatie resusltaat was. Voor de volgende Yaris cup gaan we proberen wat meer Yaris rijders in te zetten zodat dit een wat groter deelnemers veld heeft. Later in dit verslag de Yaris Cup finale. Heat 1 serie 1 van de Mini MHD cup ging tussen Fabien, Jack, Arnold en Fred. Mooie heat op papier. De 1e serie ging erg gelijk op tussen Jack en mij. We kwamen uit op 43 rondjes in 6.04 (een halve seconde van elkaar af). Kanttekening ik was wat lui uit de startblokken gekomen en Jack had een klein foutje gemaakt. Kortom er zat nog rek in dit resultaat. Arnold reed een goed persoonlijk resultaat met 36 rondjes. Fred kwam in deze serie aan 33 ronden. In serie 2 kwam ik deze keer wat beter uit de startblokken waar Jack wat problemen had met een loszittende H-bar. Resultaat 44 ronden in 6.07 voor mij. De andere 3 rijders hebben het resultaat van serie 1 niet kunnen verbeteren. Heat 2 bestond uit Lex, Erik en Richard. Lex reed een sterke 1e serie met een paar kleine inhaal moeilijkheden om uit te komen op ook 43 ronden in 6.03. Dit was 1,5 seconde sneller dan Jack, even om aan te geven hoe close alles op elkaar zat. In serie 2 was lex iets langzamer met ook 43 ronden in 6.06. Na de heats had ik dus pole position met zo'n 4 seconden voorsprong op Lex en daar weer een halve seconde Jack er achter aan! Erik van Meer reed 2 gelijke heats die heel sterk waren voor uiteindelijk iemand die pas aan zijn 1e Mini MHD seizoen bezig is. Erik reed 35 ronden in 6.03. Richard reed in serie 1 zijn beste resultaat met 24 ronden in 6.00. Heat 3 bestond uit Ruud, Francis en Carlo. Fran reed echt een zeer sterke heat in serie 1. In dit deelnemersveld perste zij er een 27 ronden uit in 6.04. Volgens mij is dit haar persoonlijk beste tijd. Carlo kwam aan 26 ronden in 6.08. Jammer dat hij het vermogen van de Speedy o7 motor niet kon vertalen richting wegdek. Ruud reed 22 ronden. Dit is zijn eerste wedstrijd en dan is dit geen verkeerd resultaat. Kortom na de heats was dit de Finale indeling: 1. Fabien Mannien 2. Lex Brood 3. Jack van Holst 4. Arnold Lips 5. Erik van Meer 6. Fred Meijer 7. Carlo van Peer 8. Francis Brood-Voss 9. Ruud Wilthagen 10. Richard Dullaert Yaris cup Finale: 1. Adrie Raaymakers 2. Xander Brood In deze Yaris Cup finale gingen beide rijders voor een maximaal resultaat. Adrie heeft tot nu toe iedere keer een rondje meer gereden dan een race daarvoor. Hij won deze finale met 25 ronden in 6.09. Xander reed ook zeer verdienstelijk en kwam uit op 20 ronden. Terug naar de Mini MHD: Eerst de C-Finale die tussen Francis, Richard en Ruud ging. Fran en Richard maakte het echt heel spannend. Fran won deze finale met weer een nieuw persoonlijk record. Zij reed in deze finale 30 ronden in een tijd van 6.10. Richard kwam ook aan een ruim persoonlijk record door 29 ronden in 6.01 weg te zetten. Komt Richard dus 1,5 seconde eerder onder de telbrug door rijdt hij ook 30 ronden. Het verschil tussen Fran en Richard was uiteindelijk zo'n 4 seconden! Ruud kende wat pech met een servo probleem. Hij viel na 16 ronden uit. In de B-Finale kwamen Erik, Carlo en Fred elkaar tegen. In deze finale werd Carlo niet goed geteld, dus daar zit een correctie op. Erik won deze finale door voor de 3e keer 35 ronden te rijden in 6.03. Over constant gesproken. Carlo werd knap 2e door maar liefst 34 ronden te rijden in 6.08. Fred kwam aan 32 ronden in 6.02. De A-Finale ging tussen mij ,Jack, Arnold en Lex. Dit werd een zeer spannende titanen strijd. Ik had een goede start vanaf pole position. Na een rondje of 5 had ik een kwart circuit voorsprong om vervolgens te gaan denken: rij maar lekker uit, dit is genoeg voorsprong. Maar Lex deed er een tandje bij en begon aan een strakker serie van 10 ronden onder de 8 seconden waardoor hij het gat dicht reed. Dus moest ik weer gas gaan geven. Mijn antwoord was een serie van 7 ronden tot 7,5 sec over een rondje. Zo bleef het gaatje daar tot dat Lex in ronde 41 een foutje op het rechte stuk maakte wat hem 5 seconden kostte. Ik vind dat close racen het gaafste wat er is en zo trek je elkaar naar nieuwe records toe. Ik reed een finale die nog nooit zo snel verlopen was. Het oude finale record stond op 44 ronden van mij laatste race 2009. Nu kwam ik aan 45 rondjes in 6.05. Lex reed 44 ronden in 6.03. Kortom zo close was het eigenlijk nog nooit. Snelste ronde tijd van de dag was 7,3 seconden over een ronde. Dit resultaat reed ik in de 21 ronde. Het heat record staat nog op naam van Erwin Klippel. Hij reed vorig jaar laatste race een resultaat van 46 ronden in 6.05. Jack kende wederom wat pech met zijn h-bar wat resulteerde in 39 ronden. Arnold reed een nette finale door het titanengevecht ruim baan te geven en toch nog 35 ronden te rijden. Kortom, erg close racing allemaal. En we komen steeds een stapje verder. Voor de liefhebber zal ik mijn auto beschrijven hoe deze gister gesetupt was. Ik reed met een verstelbare voorstabi die op zijn stugst afgesteld stond. Gele voor veren(hard), 30 shore Atomic voorbanden, 10 shore 13 mm radial achterbanden. Sper diff. los, rode lenge veer (soft), medium glasvezel h-bar, Nissan Xanavi body, PN 70 turns stock motor, Orion cellen Pinion 10 PN Racing. Het was een geslaagde wedstrijd waar iedereen het naar hun zin had. Ook de resultaten waren daar. Via deze weg wil ik de vrijwilligers bedanken die mee opgebouwd en afgebroken hebben. Erik van Meer bedankt voor de foto's van de winnaars. Mijn ouders bedankt voor de ondersteuning en Paulien en Jack bedankt voor de goede wedstrijdleiding. Dinsdag 23 Februari as hebben we weer een training. Wellicht tot dan! |
|