|
Vandaag hadden we onze 3e training in Zaal Kerkzicht te Zegge. De deelnemers waren: Jack van Holst 27.095 Fred Meijer 27.015 Lex Brood 26.875 Andre Boeren 26.995 Fabien Mannien 26.965 Jan Nagtzaam 27.095 Adrie Raaymakers 27.045 Piet Mannien 27.255 Erik van Meer 27.145 Henk van den Broeke 27.025 Ruud Wilthagen 27.600 Xander Brood 27.055 Orfeo Tremour 27.175 Francis Brood-Voss 26.995 Afmelding ontvangen van Arnold Lips. Altijd lastig om zo kort achter elkaar te rijden. Omdat de zaal niet altijd beschikbaar is moesten we het zo wel doen. Inmiddels zijn alle transponders binnen en kunnen deze de volgende wedstrijd uitgeleverd worden. Omdat we nogal wat deelnemers hadden, hebben we vandaag getraind in heatformatie's. Mijn vader, Xander, ik en Adrie reden met de Yaris. De rest met de Mini MHD. Ook Orfeo Tremour was weer van de partij. Erg veel getest heb ik niet. Ik had per abuis radiaal banden besteld die 13 mm breed zijn ipv 10 mm. Die geven serieus meer grip achter. En per direct beschikbaar. Ik heb tijdens de race andere cellen gebruikt dan normaal. We hebben van Orion verschillende soorten cellen. Voorheen hadden we HV en RT cellen. RT is Run time, dus wat minder vermogen maar vooral veel rijtijd. HV is High Voltage, wat minder rijtijd en veel vermogen. Daar zijn nu de HO cellen bijgekomen. HO betekent High output. Een voortborduursel van de HV cellen. Kortom ook weer veel vermogen voor een rijtijd van 20 minuten. Ik was er erg content over. Banden blijft een lastig verhaal. Ik heb met nieuwe Atomic voorbanden gewoon veel te veel stuur. Voor de race reed ik met 30 shore banden van Lex die al behoorlijk gesleten waren. Gister reed ik met moedwillig versleten 40 shore voorbanden. De auto ging best goed. Jack heeft wat getest met een wat lossere achtertrein welke behoorlijk uitpakte. Hij had voorheen wat dolle draad van de eindtrein aan de h-bar. Resultaat , zoekerig rijgedrag en spoorproblemen maar grip genoeg. Na het weer vast gezet te hebben, sporing terug maar verlies van grip. Vandaar deze noodgreep van hem die goed uitpakte. Ook Jan en Henk merkte verschil in gebruik van de lange bovenliggende schokdemper. Als deze niet aangesloten zat hadden ze een achterkant met meer grip maar weer met een stuiteriger gedrag. Kortom iedere rijder dient met dit soort data zijn of haar voordeel mee te doen en het is geen vast gegeven wat je moet doen, probeer het zelf te ervaren wat voor jou rijstijl en chassis werkt. Ik wil Henk en Jan bedanken voor de foto's. Hieronder een linkje naar de nieuwe Hires film die Henk gemaakt heeft. ![]() |
|