FMP Organiseert:


Training 7 Mini MHD cup 15 Maart 2011

schaal 1/28 indoor seizoen 2010

Vanavond hadden we onze 7e training in Zaal Kerkzicht te Zegge.

De deelnemers waren:

Fabien Mannien Yaris
Wesley Withagen Ferrari
Jack van Holst Modena
Michael Luyerink Aston Martin
Pieter Thieme Testarossa
Orfeo Tremour Aston Martin
Timo Haans McLaren
Piet Mannien Testarossa
Adrie Raaymakers Nissan 350 Z
Ruud Wilthagen F50
Jan Nagtzaam Skyline
Carlo van Peer Aston Martin
Bibi Haans Audi TT

Iedereen was serieus aan het oefenen voor de teamrace van Dinsdag as.
Omdat we met de std. motoren rijden is het altijd lastig om hier een goede snelheid en vooral kracht uit te halen.
Wat dat betreft hebben de high output cellen zo hun voordeel.
Ik vond wel dat er niet altijd zo sportief gereden werd.
Ik wil aan alle rijders vragen om snellere deelnemers sportief te laten passeren.
In de formule 1 krijg je na een ronde verschil ook de blauwe vlag aan je broek als je verzuimd ruimte te geven.
Alle snellere mannen kijken meestal goed waar ze kunnen passeren en hebben maar een klein gaatje nodig.
Het heeft geen zin om constant snellere rijders af te blokken en 8 ronden later weer dit zelfde uit te halen.
Het is ook een stuk sportiever als je zo te werk gaat.
Zonder al die onnodige botsingen en aanvaringen.
Misschien dat de ervaren rijders de nieuwe jongens wat dat betreft kunnen instrueren zodat we weer van elkaar kunnen leren.
Het is racen en geen Playstation wat dat betrefd.
Vooral met het oog op de team race ben ik hier wat sceptischer in geworden door de schermutselingen van gisteren.

De vorige keer had ik een Topcad motor erin zitten die wat te fel was.
Nu had ik eerst een PN 80 turns en later een PN 50 turns.
Vooral over de laatste was ik wel content.
Deze gaf behoorlijk wat rol terwijl dat met de laatste 70 turns juist een gebrek was.
De Yaris is een model wat deze snelheid niet super verwerkt.
Rechtuit gaat perfect maar vooral in de bochten is het lastig.
Hij kan weleens omrollen.
Bij Jack hebben we voor het eerst ook PN banden gestoken die het over heel de linie goed doen.
Sporing, grip etc.
Alleen het goed houden van deze banden hebben we nog niet door.
Na 4 runs van 10 minuten lijken ze stoffig te worden en hun grip te verliezen.
Bij Orfeo en mezelf hadden we op een gegeven moment dit probleem.
Typisch is dat het dan met nieuwe banden weer helemaal perfect is.....
En dat terwijl Lex ze tot de naad kan oprijden.
Er bestaat een tyre cleaner maar die had niet het gewenste resultaat voor ons.
Ook de bandenwarmers deden hier niet erg veel aan mee.
Kortom, dat moeten we nog uitzoeken.
Qua voorbanden is het iets gemakkelijker.
Dan gebruik je Atomic 40 of 30 voor die behoorlijk versleten zijn en ze geven een balans voor het leven.
De std slicks geven wat onderstuur.
Dat kan wel maar tot 40 ronden in 6 minuten.
Als je sneller wilt dan 40 ronden wordt het die voorband van Atomic.

Als iemand suggestie's heb tav de PN achterbanden verneem ik dat graag.

Zondag 20 Maart is de volgende race.

Wellicht tot dan

 








Bibi Haans die samen met haar broer en vriend ook mee raced.



Erik, op zoek naar wegligging.


Mijn Yaris



Pieter, met de Testarossa.



Carlo's place













Orfeo's place



Pieters auto







Archive Pictures by Fabien Mannien