FMP Organiseerd:


Mini MHD races

schaal 1/28 indoor seizoen 2010

Het is weer zover:
De agenda van de Mini MHD races.

Dinsdag 26 Januari

Zondag 31 Januari

Dinsdag 9 Februari

Zondag 21 Februari

Dinsdag 23 Februari

Dinsdag 2 Maart

Zondag 14 Maart

De gewone wedstrijdleiding en wedstrijd regels zullen gehandhaafd worden.
Deze wedstrijden krijgen een podium waar de nummers 1, 2 en 3 in de prijzen vallen.
2 x heat kwalificatie, ABC finale indelingen.

Ook willen we tijdens deze open wedstrijd een start maken met de Yaris cup.


De Yaris cup is een standaard klasse waarin beperkt gemodificeerd mag worden aan de modellen.
Deze standaard klasse zal minder hard gaan dan de open klasse maar is erg attractief.

Aanvangtijd:

Di 19.00-22.00 uur

Zo 12.30-16.30

Wedstrijdregels

Start/finish

We rijden dus 2 series heats van 6 minuten.
In die 6 minuten behaal je een resultaat.
Bijv. 40 ronden in 6 min.
Als de 2 series klaar zijn telt het beste resultaat over deze 2 heats.
Dit resultaat bijv. 40 ronden in 6 min. is dan goed voor een 3e plaats in de A-finale.

Alle finales A, B of C zijn afzonderlijke finales, met andere woorden:
Iemand ,die als 1e in de B-finale staat, kan alleen maar 4e worden omdat er dus 3 A-finalisten voor hem staan.
De heats worden gestart volgens het zogenaamde staggered start.
Dwz dat je 6 minuten heat tijd pas gaat lopen nadat je 1 ronde afgelegd hebt en weer over start / finish lijn komt.
Zo rijdt in de heat iedereen zijn eigen race en finished ook iedereen onafhankelijk van elkaar.
Ook de drukkers worden door de wedstrijdleiding op de hoogte gesteld wanneer de betreffende rijder gefinished is, dan pas kan er gestopt worden met drukken.
Niet nadat rijder 1 gefinished is want dan zou het zomaar kunnen zijn dat rijder 2 nog een ronde moet.
We worden ruim na elkaar weg gestart wat visueel een achterstand lijkt maar in tijd niets zegt.

In de finales worden we allemal tegelijkertijd weg geschoten.
Dan gaat wel de 6 minuten tegelijk voor iedereen lopen.
De actuele verschillen op dat moment visueel op het circuit is ook virtueel de uitslag.

Heatindeling

Als je rond 19.00 inschrijft , geef je de frequentie op waarvan jij denkt dat er zo min mogelijk rijders die ook gebruiken.
Paulien deelt de rijders in op grond van een aantal criteria.
1e criterium zijn de frequenties.
Die moeten altijd minimaal 0.40 Mhz van elkaar verwijderd zijn.
Vandaar dat de buitenfrequenties zo gemakkelijk zijn.
Die zijn wat gemakkelijker met elkeer in te delen dan die paar goedgekeurde kristallen.
2e criterium is dat ze op niveau bij elkaar ingedeeld zijn, dit om frustatie's te voorkomen.
TX = Transmitter (zender) en RX = reciever (ontvanger).

Frequenties

Bij 27 AM kristallen is het zo dat de TX (zender) kristal altijd 0.455 hoger is dan de RX (ontvanger) kristal.
Je moet bij Paulien de waarde van het TX (zender) kristal opgeven.

Wanneer speken we over een spiegelfrequentie?

Dit is wanneer 2 rijder(A,B) zonder dat ze het weten iets gemeen met elkaar hebben:
Rijder A heeft een TX van 27.600 en een RX van 27.145.
Rijder B heeft een TX van 27.145 en een RX van 26.690.
We zien dat nummer 27.145 bij beide rijder voor komt.
Wat bij rijder A RX is is bij rijder B TX.
In dit geval spreken we over een spiegelfrequentie en dit lever nare storingen op.

En storingen willen we niet hebben des te meer reden om de waardebon voor een kristalset te gebruiken.

Er kan alleen tussen de heat serie getraind worden.
Voorbeeld, Na de inschrijving mag en kan er getraind worden.
Maak hierbij goed gebruik van het frequentie bord.
Hier staan alle rijders op en hun frequenties.
Zijn er rijders met dezelfde kristallen dan dien zij in goed overleg met elkaar te bepalen wie er wel en wie niet gaat trainen.
Als Paulien aangeeft te gaan starten met Heat 1 stopt de vrije training.
Na de laatste heat van deze serie is er weer 15 minuten voor een training.
Totdat de start van serie 2 aanvangt.
Let hierbij goed op:
Zet eerst de zender aan indien je frequentie vrij is tenminste, en dan pas de auto.
We hebben in kleine locaties weleens last van piekstoringen en als je eerst je auto zou aanzetten dan zou deze al kunnen gaan rijden op piek storingen van iemand die in de buurt zit of staat.
Zet je eerst je zender aan staat de auto niet open voor alle storingen van buitenaf.

Zaal Kerkzicht

Bij de inschrijving zitten 2 consumpties inbegrepen.
Verdere consumpties zoals drinken en tostie zijn aan de bar te verkrijgen.
Het is niet de bedoeling dat er eigen consumpties genuttigd worden.
Tijdens het rijden kunnen de gemoederen weleens wat oplopen , probeer dit tot een minimum te beperken en hierbij rekening te houden met de andere cafe gangers.
Probeer ook ten alle tijden zo sportief mogelijk te rijden om ruzies of frustratie met anderen te voorkomen.
Indien nodig mag de wedstrijdleiding reprimande's geven indien een rijder zich niet sportief opstelt, maar dit is uiteraard niet het uitgangspunt.

 


Cafe Kerkzicht



Zaal Kerkzicht



















Archive Pictures by Fabien Mannien