|
Cursus chassisbouw Neo 190 mm electro racer Inleiding: Omdat we een cursus chassis bouw aan het opstarten zijn met de CT4 R is het voor een electro rijder natuurlijk ook leuk om mee te doen met zo'n cursus. Vandaar dat we voor hen een alternatief kunnen aanbieden. De keuze is gevallen op de Neo Maximum MidPro 4wd vanwege de compleetheid en degelijkheid. Technische 0mschrijving De Neo Maximum Electro 1/10 4WD is sterk vernieuwd en sinds 2 maanden ook weer in Nederland leverbaar. De Maximum heeft een koolstof chassis en een koolstof bovendek voor de ultieme stijfheid. De Maximum kit wordt geleverd met 8 kogellagers, 2 instelbare teflon kogel differentiëlen. Onafhankelijke instelbare schokbrekers vervaardigd van aluminium. De auto is volledig instelbaar qua camber en caster en wordt volledig geleverd met een Alfa 156 body. De Maximum is tegenwoordig alleen verkrijgbaar met de motor in het midden. Uitgebreide tests hebben bewezen dat door deze verschillende positionering een compleet andere wegligging en rijgedrag verkregen wordt. Ook met de verschillende stabilisatoren is veel mogelijk op het gebied van wegligging. De auto is vierwiel aangedreven en dit wordt door middel van kevlar snaren gedaan. Deze snaren zijn zeer slijtvast en bieden de minimale weerstand voor het soepel rollen van de auto. Je kunt 2 verschillende type´s batterijen in deze auto kwijt. Ten eerste de alom bekende stick pack. En je kunt ook de zgn saddle pack kwijt. ( 3 aan 3 cellen) Je ziet hier de batteryhouder. De auto heeft aan de voorkant een zachte foam bumper om de schade bij een crash te beperken. Op de koolstof chassis plaat staan 2 blauwe aluminium verstijvers. Deze verstijvers maken de auto stijver en bieden een ultieme stijfheid. Je kunt hier zien hoe de motor bevestigd wordt. De tandwielen zijn in diverse gradaties verkrijgbaar. De Maximum heeft zowel aan de voorkant als aan de achterkant een koolstof schokbreker toren. Deze biedt diverse positie mogelijkheden voor de schokbreker. De servo wordt staand tegen een servo standaard aangeplakt d.dm.v dubbelzijdige tape. Zeer compact en gemakkelijk te bevestigen. Zie hier hoe stijf en compact de Maximum is opgebouwd. De Maximum heeft onafhankelijke, nylon schommelarmen die m.b.v. glas gespoten zijn. Dit levert stijvere armen op. Hoe stijver, hoe beter voor de wegligging. Ook gaan de schommelarmen nu bij een crash minder snel stuk. Door de tussen as wordt de aandrijving van voor naar achter verzorgt. Achter zit een kogel differentieel en voor zit standaard ook een kogeldifferentieel. Optioneel is er ook een vrijloop as verkrijgbaar. Deze geeft de weglegging weer een andere wending. Je krijgt minder stuur en de achterkant wordt minder nerveus. De auto zal een stuk minder gemakkelijk uit breken. Cursusmateriaal Het cursus materiaal bestaat uit - Bouwbeschrijving in lijntekeningen (autocad) - Neo Maximum Midpro bouwkit - Stabilisator sets rondom - 4 Verschillende verensets - Protoform body 190 mm naar keuze - Set banden - Purple bull motor naar keuze (meestal 12/3) - Graupner 55R regelaar - Zendset Graupner GM 40 FM incl. servo - 4 cursus avonden onder professionele begeleiding - Klein handgereedschap Kosten Het cursusgeld voor dit alles inclusief 2 consumptie's per avond is 299 euro totaal. Tijdsduur 4 avonden op locatie (met 2 consumpies pp) durende van 19.00 uur tot 22.00 uur. |
|