Neo Maximum Mid Pro

Bouwimpressie Orfeo Tremour

Bij deze heb ik een klein verslag gemaakt van mijn neo beleving.
Als eerste wil ik beginnen met de bouw van het wagentje.

Zoals velen van jullie vindt ik het leuk om mijn auto's tegenwoordig zelf te bouwen ipv. RTR aan te schaffen.
Wat ook een voordeel eraan is , is dat je weet met wat je rijdt en je weet hoe het klinkt als het goed loopt en je weet hoe het klinkt als het niet goed loopt.
Al met al alleen voordelen dus.

Na mn mt2 schafte ik een Neo aan op aan raden van Fabien.
Leuk autootje om mee te rijden werd ervan gezegd.
Dus zo gezegd en zo gedaan ...

Na alle aanwijzingen goed opgevolgd te hebben uit het redelijk tot goede instructieboekje, kwam ik toch een paar kleine dingen tegen die ik dan toch anders wilde hebben of die gewoon weg nodig waren, en het varieerde echt van kleine hoekjes die van een batterijhouder af moesten tot aan de keuze van verschillende diffs.

Ik zal mijn bevindingen in het kort toe lichten en gelijk erbij zetten hoe men het kan voorkomen.
Het eerste wat ik tegen kwam was een snaar die tegen een balljoint van mijn servo aan kwam.
Blijkt zo te zijn dat men de servo vast plakt met dubbelzijdig tape.
Laat een ruimte van ongeveer 3 a 4 mm tussen de servo en bodemplaat dan hebben je servo balljoints de vrije ruimte om te bewegen.

Daarna ging ik kijken als alles wel goed op elkaar was afgesteld.
Met name de stand van de wielen en vering zijn zeker belangrijk om het autootje lekker te laten rollen of te laten draaien in een bocht.
Alles goed afgesteld met een 2 tal nuttige gereedschapjes die ik ook op de site had zien staan.
Als je wilt weten hoe dit in zijn werking gaat dan vindt je dit op de site bij afstellen tbv wegligging.
Tijdens de eerste beproeving kwam ik erachter dat de motor te zwaar verplaatst stond waardoor de motor opgewarmd raakt en slijt.
Vooral de collector en de borstels krijgen het dan flink voor hun kiezen.
Uiteindelijk geleerd wat heel belangrijk is in de rc wereld denk ik.
Als je iets doet doe het dan goed, en onderhoud is de helft van het rijden!!

Wat ik met het eerste bedoel is simpel.
Iedereen heeft zo zijn wensen en aparte manier van rijden maar niemand heeft de zelfde stijl als jij.
Dus filter de nodige dingen uit informatie die anderen verschaffen en test die ook uit.
En het 2e.. als je je spullen verwaarloosd of niet goed onderhoud , nou dan is het binnen no time of stuk of versleten.
Onderhoud is nodig soms niet zo leuk , maar wel noodzakelijk.
Dus let op je accu's en lader kijk als alles nog gewoon verloopt zoals het zou moeten, scheelt veel kapotte accu's.

Ook de borstels van de motor hebben aandacht nodig ook na een korte rit altijd ff checken.
Na wat zelf gestunteld te hebben met verschillende settings en diffs ben ik er voor mij uit.
Ik weet dat ik een vrij agressieve rijder ben en heb dat ook wel gemerkt aan de slijtage aan mijn diffs.
Ik heb gekozen voor een planetairdiff achter en een nylon voor diff met de stel schroef van 2 mm.
ik heb ook een stel schroef van 2'6 mm mogen gebruiken die je gelijk het diffhuis in tapt ipv een borgmoertje , maar dat vond ik nog te zwaar lopen en ik wilde meer een soepele voorkant die je makkelijk op de baan zelf kon afstellen.
Dus heb gekozen voor de standaard diff die je bij de neo pakket krijgt.
Vrijloop heb ik helaas nog niet kunnen testen maar dat ben ik zeker nog wel van plan.
Wat de roll betreft .. mag niet klagen en met een volledig gesperde achterkant en een verstelbare voorkant kun je dus per cirquit bepalen hoe je je stuurgedrag wil hebben.
Recht trekken doet ie zo ie zo toch wel door de planataire diff achter als je een bocht uit komt.

ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Sportieve Racegroet,
Orfeo

 










Archive Pictures by Fabien Mannien