|
Technisch dossier Inleiding: Reckward Tuning is het bedrijf van de zeer getalenteerde rijder Daniel Reckwarden zijn broer Matthias, het bedrijf staat vooral bekend om zijn goede koppelingen en body’s die men maakt voor de 1/8 offroad auto’s. De Reckward Tuning T1 body: Reckward Tuning heeft nu een schitterende body uitgebracht die geschikt is voor vrijwel alle 1/8 truggy’s, de T1 versie is geschikt voor de langere truggy’s zoals de Kyosho ST-RR, Xray XT-8 en de Robitronic Mantis ‘lang’. Voor de minder lange truggy’s zal binnenkort ook een versie verschijnen, dit zal de T2 worden die zal geschikt zijn voor vrijwel alle andere truggy’s. De body is zeer lang en laag en dankzij de ingebouwde diffuser aan de achterkant wordt er extra lucht over de achtervleugel geleid, dit zal meer downforce opleveren en daardoor zal de auto een beter handeling hebben. Dat ze bij Reckward Tuning niet over een nacht ijs zijn gegaan blijkt wel uit het feit dat ze drie maanden bezig zijn geweest met de ontwikkeling van deze body, de body is natuurlijk uitgebreid getest op de baan en in de windtunnel. De body wordt netjes uitgeknipt (gefreesd) geleverd met een stickervel voor de gril, voor- en achterlichten en decals. Van de bijgeleverde paintmasks zijn die voor de zijramen wel heel apart, een soort vlam, zeer mooi en het is weer eens wat anders dan de standaard vormen die bij andere bodies geleverd wordt. De body is voorzien van een beschermlaagje aan de buitenkant om hem te beschermen tegen nevel, deze laag is wel een stuk dunner dan wat ik gewend ben maar het doet zijn werk goed dus dat is geen probleem. Het gebruikte lexaan is 1mm dik, dit is dus minder dik dan de 1,5mm die Proline of Jconcepts gebruiken hierdoor is de body natuurlijk een stuk lichter. Doordat de body vele welvingen heeft is die toch stevig genoeg is op belangrijke plaatsen zoals het dak, de neus van de kap daar tegen is weer lekker soepel en zal daardoor niet zo snel scheuren. Doordat de body al uitgeknipt wordt geleverd hoeven we op dit moment enkel nog maar gaten te maken voor de bodysteunen, antenne en de motor. Het valt op dat we de kap niet helemaal goed op de Kyosho st-r met verlengd chassis krijgen, dit zou kunnen komen doordat er HongNor dempers opzitten deze staan een stukje verder van de demperbrug af dan de originele van Kyosho, ondanks dit past de body zeer goed op de Kyosho en sluit hij netjes af rondom de mudgards waardoor er dus minder vuil onder je kap zal komen. We gaan de body in twee kleuren spuiten namelijk fluor groen met blauw zodat deze lekker opvalt tijdens een wedstrijd. Het spuiten van de body is door de vele welvingen een uitdaging maar het gaat vrij simpel, de lak hecht goed aan de body en het eindresultaat ziet er goed uit vooral in het blauw kan je alle lijnen van de kap goed zien. Conclusie: De Symbio body van Reckward Tuning is echt een body voor de serieuze wedstrijdrijders onder ons; de body is wat dunner dan die van andere merken en daardoor is hij ook wat lichter. De body heeft een erg laag en breed profiel en mede dankzij de ingebouwde diffuser zal er dus extra veel lucht over je achterspoiler gaan. |
|