TGR Sinister 1/28 1-1-2010

Ook in 2010 gaan we uiterraard Mini MHD rijden.
Zoals jullie weten rijden we die dit jaar in 2 klassen.
Mini MHD 1/28 en Yaris Cup 1/28.

Nu was er vorig jaar al vraag naar een modified race klasse.
Dit hebben we toen ingevuld door op de Mini MHD alles toe te staan.
Echter bekijken we altijd of er nog meer mogelijkheden zijn.
We hebben die mogelijkheid gevonden in het TGR race chassis.
TGR is een Turks merk die conversie setjes maakt om van een Mini Z een 1/28 pro racertje te maken.

We kunnen beperkt aan een aantal van dit soort handgemaakte racertjes komen.
Het zijn er ongeveer 7 in totaal.
Zoals jullie vorig jaar wellicht gezien hebben op de cup dagen heeft Lex Brood er ook eentje.
Dit is de TGR 01.
Hiernaast staat deze ook op afbeelding

Wij zijn nu bezig met het TGR 02 chassis welke weer stijver en sneller zal zijn.

De TGR zal via ons leverbaar worden met mini servo, en mini regelaar en een PN 70 stock motor.

Op de TGR komt een lexan Lola body schaal 1/28 en wellicht foam banden.

De TGR is extreem stijf en heeft zonder twijfel het laagst mogelijke zwaartepunt.
Alles is naar beneden gewerkt!

De TGR is een zeer exclusief product.
Zodra er iets over de prijs bekend is zal ik dit erbij vermelden.

De TGR Sinister is het resultaat van 2 jaar onderzoek en ontwikkeling en talloze prototypes.
Niet op willen gaan in het gros van 1/28 auto's is de TGR een compleet innovatief chassis met een extreem laag zwaartepunt en super stijf carbon chassis.
Ontworpen puur voor de wedstrijdrijder, super licht gemaakt, laag zwaartepunt en gecentraliseerde electronica.

Laag zwaartepunt

Het nummer 1 doel van de ontwerpent van de TGR Sinister was het verkrijgen van een zo laag mogelijk zwaartepunt in de auto.
We rijden tegenwoordig op super vlak tapijt, dus is het zaak om het zwaartepunt zo laag mogelijk in de auto te krijgen.
Bij De Sinister is dit middels de 4 cellen voor elkaar gekregen.
Ook de motor en de servo liggen direct vlak op het chassis.

Gecentraliseerd geplaatst gewicht

Het ontwerp van de Sinister zorgt er niet alleen voor dat het algehele gewicht naar beneden is gegeaan maar het gewicht zit ook nog eens gencentraliseerd in de auto.
Doordat al het gewicht tegen de achter as zit zal de acceleratie, bochten tractie en rechtuitstabiliteit toenemen.

Licht gewicht ontwerp

Alle materialen waar de Sinister gebruikt van maakt zijn hoogwaardig en echt lichtgewicht.
Alles wat overbodig is ,is verwijderd of vervangen door aluminium delen van de auto.

Lexan bodies

De TGR maakt gebruik van 98 mm Lexan Pan car bodies.
Zoals bevoorbeeld de Hurdy, PN Racing Racing Pan Car Body en Atomic VDS 1.
Vanwege het gewicht wordt een ABS body niet gebruikt.

Electronica

Het gemakkelijkste is het gebruik van de Spinner regelaar van TGR zelf, Mini servo en een ontvanger.
Het is ook mogelijk om de electronica van een MR02 te gebruiken maar dit wordt afgeraden.
Uiteraard is de rijtijd met de losse componenten langer.

Afstellen

De TGR is gemakkelijk in te stellen.
Aan de voorkant is het camber en caster in te stellen door de voorste bovenplaat te veranderen.
Aan de achterkant kun je de stijfheid en roleigenschappen afstellen zonder onderdelen te hoeven te vervangen.
Door verschillende montage punten is het rijgedrag drastich te beinvloeden.

 


























Archive Pictures by Fabien Mannien